Het kabinet vindt dat Nederlanders zich moeten voorbereiden op noodsituaties. Ze zouden zichzelf 72 uur moeten kunnen redden, als bijvoorbeeld de stroom uitvalt. Tot nu toe was de aanbeveling om een noodpakket voor 48 uur in huis te hebben.

• Shelena@feddit.nl
      link
      fedilink
      Nederlands
      arrow-up
      3
      ·
      10 hours ago

Niet echt. Ik vergeet elke keer een noodpakket te kopen tot ik zo’n opmerking zie. Dat zijn juist de momenten dat iedereen ze gaat kopen en alles duur en op is. Ik bedenk dan dat ik gewoon even moet wachten en vervolgens vergeet ik het weer tot er zo’n oproep is. 😅 Ik ga het nu op mijn to-do lijst zetten voor volgende week. Deze keer ga ik het echt regelen!

• J4g2F@lemmy.ml
        link
        fedilink
        Nederlands
        arrow-up
        2
        ·
        7 hours ago

Hier inderdaad het zelfde. Nu hebben we nog wel wat eten en water in huis altijd. Maar vooral een radio op batterijen/nood radio en kom zo ook bijna nooit tegen in de kringloop.

Als er echt iets aan de hand is zou ik het fijn om te horen wat er eigenlijk gebeurd. Vooral als je niet naar de buren kan.

Dus ook maar op het to-do lijstje

• Tar_Alcaran@sh.itjust.works
          link
          fedilink
          Nederlands
          arrow-up
          2
          ·
          6 hours ago

Ik heb een DAB+ radiootje die ook als draagbare speaker werkt, en die is oplaadbaar over USB, dus ook vanaf een powerbank. Ook heel handig op vakantie.

Was wel iets van 70 euro, maar als je bluetooth minder relevant vind lukt het ook voor 50.

• Don Antonio Magino@feddit.nlOP
        link
        fedilink
        Nederlands
        arrow-up
        2
        ·
        8 hours ago

Ik ben zelf niet van plan om een speciaal pakket aan te leggen ofzo - ik geloof het wel. Ik heb wel sowieso al pakjes bami en pasta. Hopelijk kondigt de Rus zijn bijzondere operatie in de regio Rotterdam een stukje van te voren aan, zodat ik dan nog wat flessen met water kan vullen om ze mee op te koken. Gelukkig zijn er hier nog bomen in de buurt: snel omhakken voor de buren ook op dat idee komen.