Velkommen til Kulturmandag!
Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand.
🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman?
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver mandag kl 6.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

Jeg kom i frustration til at se “Knives Out - Wake Up Dead Man” med Daniel Craig på Netflix i lørdags, efter at have brugt 30 min på at finde noget interessant. Shit en lortefilm. Den virkede som en parodi på den film den gerne ville være. En moderne mordmysteriefilm ala Hercule Poirot og lign. Er der andre der har set den? Jeg havde en følelse af at manuskriptet er halvt, hvis ikke helt, AI-genereret. Persongalleriet var alt for karikeret og replikkerne meget unaturlige. Handlingen var trukket ud i hvad der føles som det uendelige. Jeg sad tilbage med en følelse af at jeg havde set fremtiden for film og serier i en AI-slop domineret verden.
Har du set de to andre film? Jeg har set dem og syntes de var virkelig gode. Rotten tomatoes ser heller ikke ud til at være enig med dig. Umiddelbart virker det da som om de har gentaget succesen fra de to første film. Jeg må få set den og selv vurdere :)
Ja jeg har set Glass Onion :) Den var lidt bedre synes jeg. Måske var jeg bare sur over at have brugt så lang tid på at finde noget at se uden at ramme noget jeg gad hehe.